torsdag 23. februar 2012

Morgenstund med trøst

Den sist ankomne jentungen har vekket sin mor. Hun stryker på kinnet og sier hun er glad i meg så mange ganger at jeg ikke har hjerte til å sove videre. Vi lager sjokolademelk og hundre brødskiver og ser på Madickenfilmen. Da får jeg lov til å ligge litt på sofaen. Jeg har jo tross alt vinterferie.

Vi småprater om filmen:
T: Mamma! De skal ikke se på spøkelser
M: Neivel? Hva skal de da? Skal hun ikke til Abbe og se på spøkelset som bor i bryggerhuset?
T: NEI! Hun skal til mammaen sin!
M: Skal hun sove hos mammaen sin, sånn som deg?
T: Ja. Det blir koselig.
M: Ja.
....
T: Nei, se! Hun skal til Abbe.
M: Midt på natta? Hva skal hun der?
T: Hun skal se på spøkelser.
M: Ajajaj. Det blir skummelt!
T: Ja, men jeg kan passe på deg.


2 kommentarer:

  1. Hehe. Har hatt en på besøk i natt, jentunge altså. Med medbrakt (og meget støvete) drømmefanger dandert i hodegaven. Det gjelder å passe på så de skumle drømmene ikke blir med videre ...

    SvarSlett
  2. Mamma OG drømmefanger gjør gjerne susen.

    SvarSlett

Motivasjon, røde elevkinn og eksterne kommersielle aktører i skole. Og litt Jonas Lie.

 En gang i en ikke for fjern fortid hadde fylkeskommunen jeg var tilsatt i kjøpt en slags kurspakke som skulle bidra til bedre undervisning ...