fredag 10. februar 2012

Rar uke

Vi har jo flotte sykelønnsordninger i Norge, slik at når vi blir syke kan vi, relativt uproblematisk, legge oss under dyna uten å bekymre oss. For økonomien, nærmere bestemt. Hvis man ikke er selvstendig næringsdrivende, da, men det er jeg ikke, så det regner jeg ikke med, men jeg har hørt det skal være noe herk. Vi kan imidlertid bekymre oss for andre ting, vi som jobber i skoleverket.

1. Blir det satt inn vikar i klassen min?
hvis ja: Fett! Håper vikaren forholder seg til planen!
hvis nei: *banneord*

2. Jeg skulle hørt på et elevforedrag om Wergeland. Får jeg tid til det neste uke?
hvis ja: ok.
hvis nei: uaktuelt.

3. Jeg skulle rettet to bunker, jeg må gjøre det til helgen.
(ingen alternativer)

4. Jeg skulle rettet fordypningsoppgaver i helgen. Får jeg tid til det i neste uke?
Hvis ja: ok.
Hvis nei (sannsynlig): vinterferien.

5. Ungene mine har fri fra barnehage og sfo i vinterferien. Får jeg tid til å finne på bra ting med dem?
Hvis ja: ok.
Hvis nei: samvittighetsnag.

I stedet for å være på jobb har jeg ligget på sofaen og sett alle episoder av "Broen" som lå ute på nrk sine nettsider, og latt meg fascinere av den lett autistiske kvinnelige svenske etterforskeren, og tenkt at jeg skulle ønske jeg var som henne noen ganger, bortsett fra når hun sier at middagen hos kollegaen ikke er god, og derfor stapper en snus under leppa og ser litt dum ut (og pen, da, men dum og pen er jo ikke uten videre en god kombinasjon, ikke minst siden hun i tillegg er blond). Men likevel. En som bare sier det hun tenker hele tiden. Slik blir jeg aldri, så det kan jeg vel bare glemme. Være voksen og glemme. Som da jeg var femten og innså at det ikke var noen vits å gå gjennom livet og ønske seg brune øyne.

Jeg har sett nettforelesninger om barokk kunst, siden jeg skal til Roma med jobben i mars.

Jeg har prøvd å lese, men måtte gi opp av utmattelse.

Jeg har sett på bilder på en svensk blogg som heter "Norrsken", som ikke betyr "norsken" som i "nordmannen" , men "nordlys" som i "aurora borealis". Anbefales.

Ønsk meg lykke til i uka som kommer. Hæppi helg!

3 kommentarer:

  1. Ønsker deg lykke til i uka som kommer & god bedring & god tur til Roma når den tid kommer. Har selv (finally) lagt høy og slank-ballen død, og innsett at liten, stuttkjukk med bart var min greie. Meg om det. Verre er det selvfølgelig å være selvstendig næringsdrivende og syk. Da nytter det hverken med lange ben eller brune øyne. Selv om det kanskje hjelper litt. Her i familien (to selvstendige) legger vi sykdom til helg, ferier og kveldstid så langt det går. Vet ikke om det kan anbefales. God lørdag.

    SvarSlett
  2. Ønsker deg lykke til i uka som kommer & god bedring & god tur til Roma når den tid kommer. Har selv (finally) lagt høy og slank-ballen død, og innsett at liten, stuttkjukk med bart var min greie. Meg om det. Verre er det selvfølgelig å være selvstendig næringsdrivende og syk. Da nytter det hverken med lange ben eller brune øyne. Selv om det kanskje hjelper litt. Her i familien (to selvstendige) legger vi sykdom til helg, ferier og kveldstid så langt det går. Vet ikke om det kan anbefales. God lørdag.

    SvarSlett
  3. Liten, stutt og tjukk med bart er bedre enn lang, slank og uten bart. Det er et gammelt jungelord. Jeg visste det var fordeler ved å være alminnelig lønnsmottaker. Hurra! Eh. Leit å høre at dere må være sjuke i helger og ferier, mente jeg selvsagt. God lørdag til deg også! Håper du er frisk og har trimmet barten;)

    SvarSlett

Motivasjon, røde elevkinn og eksterne kommersielle aktører i skole. Og litt Jonas Lie.

 En gang i en ikke for fjern fortid hadde fylkeskommunen jeg var tilsatt i kjøpt en slags kurspakke som skulle bidra til bedre undervisning ...