fredag 29. juni 2012

Filterløs fredag

Det er seint, og jeg har
1. Rømt fra VG-lista
2. Startet ferie mykt. Nå har ungene fått fri, og det braker løs med sandkasse på parketten og opptygde ispinner i sofaen.
3. Lest Sæterbakken for første gang (bortsett fra etpar essays fra "Dirty things"), og tenkt nye tanker. Noe som må karakteriseres som et kvalitetstegn. På forfatteren, selvsagt, men også på undertegnede, siden hun altså har maktet å tenke nye tanker.
4. Nådd nesten til bunns i skittentøyet. Nå gjelder det å finne på andre aktiviteter resten av sommeren.
5. Fått meg en tredjegrads forbrenning etter bruning av kjøtt i en herlig blanding av olje og smør.
6. Sett syrinene visne foran øynene på meg.
7. Skaffet lånekort på Tjømebiblioteket, etter å ha bodd her i ni (what???!!!) år.
8. Funnet frem en bunke bøker jeg skal lese i sommer.
9. Gått hjem tidlig fra bryllupsfeiring, grunnet hvitvinsdrikking med begge hender tidlig på dagen, og generell juni- slitasje.
10. Skrevet meg vill.
11. Sittet på brygger.
12. Sett været skifte.
13. Sunget høyt i hagen.

Ja. Nei. Det kan ikke være tretten punkter.

14. Tråkket barbeint på en brunsnegle i hagen etter plukking av blomster jeg har satt i en vase.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Motivasjon, røde elevkinn og eksterne kommersielle aktører i skole. Og litt Jonas Lie.

 En gang i en ikke for fjern fortid hadde fylkeskommunen jeg var tilsatt i kjøpt en slags kurspakke som skulle bidra til bedre undervisning ...