mandag 1. september 2014

Filterløs skolestart (streiken er avblåst (breaking news, as always)!)

Koster på meg en kort oppsummering av sommerfuglklekkinga som foregår i forbindelse med morgendagens arbeidsoppgaver.

1. Jeg troppet opp i barnehagen i morges, iført mitt sedvanlige streikeantrekk (joggebukser, t- skjorte, ei nuppete strikkejakke, joggesko, to forskjellige sokker, bustete hår). Der fikk jeg vite at jeg ikke var i streik lenger. Hva? Ropte jeg. Nei, streiken er avblåst, smilte damene. Jøss! Sa jeg og fikla med telefonen. Ganske riktig. Sms fra Ragnhild (aka Utdanningsforbundet): streiken er avblåst. Jeg fikk det travelt.

2. Dusj: 3 minutter

3. Kledsel: 5 minutter

4. Hårbørste: 2 minutter

5. Sminke: 4 minutter

6. Samle vesentlige gjenstander som pc og bøker på ett sted: 10 minutter.

7. Ad punkt 2- 6: tok ikke tida. Dette er ikke en rapport. Det gikk ganske fort, i alle fall.

8. Rask gange til jobb: 27 minutter (tok tida).

9. Der var ingenting som normalt, men alle var glade, og det var skittfint å se alle igjen.

10. Klasselister? Nja. Utstyr? Nja. De to eskene mine med bøker som ble flytta i juni? Nei.

11. Jeg skal undervise i  et klasserom inn i hvilket det er panoramautsikt fra personalrommet. Jeg mottar ikke kommentarer på a) kroppsspråk b)ansiktsfarge c)snubling. Under noen omstendigheter.

12. Jeg gleder meg! Vi skal lese Peer Gynt og jeg kommer til å være nær døden av nervøsitet og jeg kommer til å være veldig glad og sliten i smilemusklene.

13. Takk til Utdanningsforbundet og alle andre som på ulike måter har bidratt til at jeg fikk gå tilbake på jobb denne høsten med like stor tro på at det finnes kloke folk i verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Motivasjon, røde elevkinn og eksterne kommersielle aktører i skole. Og litt Jonas Lie.

 En gang i en ikke for fjern fortid hadde fylkeskommunen jeg var tilsatt i kjøpt en slags kurspakke som skulle bidra til bedre undervisning ...