torsdag 31. mars 2011

Anonym og kjedelig

En mann (visstnok) fra østlandet (visstnok) som ikke er Anne Holt (det sier seg visstnok selv) har skrevet noen bøker som handler om kulturelite og politikere (skal jeg tro omtalen, og det skal jeg visstnok). Dette virker jo spennende (ironi). Det som visstnok er enda mer spennende (skal vi dømme etter medienes interesse), er at vi ikke vet hvem forfatteren av disse bøkene er. Vedkommende skriver under psevdonymet "anonym" (hvilket gjør bokprosjektene dødsinteressante (mer ironi).

Hvem kan det være?!!! Skriver man. Noen (Anne Holt) skriver blogginnlegg om at det er dem som har skrevet bøkene, for siden å dementere dette, og samtidig spille overrasket over at uttalelsen skapte et visst oppstuss i media. Andre er indignerte og føler seg krenket (ironisk, regner jeg med) over at de har blitt foreslått som mulige forfattere av bøkene (de er kanskje ikke særlig gode, hva vet jeg?(bøkene, altså.))

Noen (Holt igjen) føler seg relativt sikre på at det må være Tom Egeland som har skrevet bøkene. Eller ikke. Men ganske sikre. Egeland avviser ikke bare dette, iflg Dagbladet. Han avviser det kategorisk. Så da, så.



2 kommentarer:

  1. Jeg leste et rasende festlig innlegg i Aftenposten i dag, signert Willis, og det er første gang jeg i det hele tatt har leet et øyelokk i sakens anledning. Utover det: Boooooring. Hvor ble det av Libya i alt oppstusset? Et sted leste jeg at kulturnorge omtrent var snudd opp-ned av denne saken.
    I say what?

    SvarSlett
  2. Heh. Leste Willis jeg også.

    "Kultur-Norge" og "Kultur-Norge" er tydeligvis minst to forskjellige ting.

    SvarSlett

Motivasjon, røde elevkinn og eksterne kommersielle aktører i skole. Og litt Jonas Lie.

 En gang i en ikke for fjern fortid hadde fylkeskommunen jeg var tilsatt i kjøpt en slags kurspakke som skulle bidra til bedre undervisning ...