fredag 1. april 2011

Filterløs fredag

1. Jeg har funnet ut at lesing og skriving ikke er noe for meg. Hva skal man med det? Alt man trenger er et par gode sko, et fjernsynsapparat og en øl i ny og ne.

2. Aprilsnarr!

3. Jeg kjøpte På sporet av den tapte tid da jeg var i Trondheim forrige helg (det var bryllup i Nidarosdomen, så vi gikk inn i en bokhandel i stedet). Jeg har aldri lest den før.

4. Det er, tro det eller ei, helt sant.

5. La oss håpe at verden står til påske, også i år. Det hadde vært fint med litt fri snart. Jeg drukner i vurderingsarbeid, og lurer på hvor lurt det var å takke ja til å være sensor på skriftlig eksamen. To hundre stiler i slutten av mai. Judelihu.

6. Jeg skulle ønske alle elevene mine strøk i alle fag, slik at de måtte gå ett år til på skolen.

7. Neida. Aprilsnarr. Men jeg liker dem så godt, og nå skal de snart ut i verden og gjøre jeg vet ikke hva. Alt mulig rart og gøy, sikkert. Det er fint, bevares, men litt trist også, da.

8. Jeg har alltid vært dårlig på aprilspøker. Og å fortelle vitser. Og historier. Jeg roter meg bort og ler av mine egne morsomheter og begynner å snakke om andre ting mens jeg forteller.

9. Sola skinner.

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Motivasjon, røde elevkinn og eksterne kommersielle aktører i skole. Og litt Jonas Lie.

 En gang i en ikke for fjern fortid hadde fylkeskommunen jeg var tilsatt i kjøpt en slags kurspakke som skulle bidra til bedre undervisning ...