lørdag 31. mars 2012

Påskekaos

Påsken er offisielt i gang:

Etter at vi i noe som liknet ei effektiv arbeidsøkt i går ettermiddag hadde fått heimen noenlunde i orden, braket det løs. Mens jeg forsøkte å komme i feriemodus med et glass rødvin, var jentene i sving med å pynte til påske. De fant frem tovede barnehage-egg, malte egg, filt- eggevarmere, piperenserkyllinger, garndusk- kyllinger, porselenskyllinger (jeg er allerede relativt tokig av alt det gule), plukket inn noen kvister forsythia (av det dryssende slaget) fra hagen. Nå henger det egg og kyllinger overalt i huset. Jeg mener overalt. På en spiker på stueveggen, i taket, på nevnte forsythiagrener, på do. Jeg er ikke så opptatt av matchende interiør, som man kanskje kan ha fått med seg, men dette er likevel vondt på det stedet i hodet der estetikk- senteret ligger (i tillegg til at ett glass i løpet av gårsdagen ble til minst tre, slik at hodet ikke uten videre er seg selv i dag).

I dag har kaoset aksellerert gjennom en heftig seanse med egg- utblåsing og ditto maling ved kjøkkenbordet. Man kan som kjent ikke lage verken omelett, pannekaker eller malte egg uten at noen av dem knuses. Eller at malepensler havner under bord og i vinduskarmer. Støvsuging er sisyfos- arbeid.- Ikke nok med dét.I et anfall av ettergivenhet gikk jeg med på at det var greit å slå opp telt i hagen for camping kommende natt. Jeg tror samtlige av husets dyner åkte inn i teltet mens vi andre var på tur. -Likevel:


kaffe på trappa


stemmen til denne dama


denne damas glede over å være på tur

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Motivasjon, røde elevkinn og eksterne kommersielle aktører i skole. Og litt Jonas Lie.

 En gang i en ikke for fjern fortid hadde fylkeskommunen jeg var tilsatt i kjøpt en slags kurspakke som skulle bidra til bedre undervisning ...