fredag 15. februar 2013

Filterløs fredag

Jeg tenkte egentlig jeg skulle skrive noe om Kafkas "Prosessen", men jeg kan ikke helt få tak i hvorfor, så jeg dropper det, og skriver heller om uka, by numbers, i helt random rekkefølge:

1. Jeg husker ikke helt hva som skjedde i helga, fordi jeg har så skrekkelig vondt i hodet, og har hatt det i mange dager. Det vonde har nå forplantet seg til nakken, noe som ikke er rart, all den tid jeg sitter i lotusstilling i sofaen og skriver med skuldrene oppunder ørene. At jeg aldri lærer. Jeg som er lærer og all ting.

2. Jeg husker ikke stort fra mandag heller. Eller jo. Nå husket jeg noe. Men det kan jeg ikke skrive om på bloggen. Joda. Jeg bare tuller. Jeg hang opp mange gule lapper på noen vinduer på arbeidsrommet for å sortere læreplanmål. Så drakk jeg litt te og sånn. Fin dag, mandag.

3. Tirsdag har jeg jo allerede skrevet om (jeg spydde på restaurant). Likevel kunne det kanskje være interessant for folk å lese om det i litt mer detalj. Here goes: etter et langt og produktivt møte, hadde vi satt oss til bords for å spise noe italiensk mat og drikke noe ditto rødvin. Først hadde vi bestilt en øl som vi drakk relativt kjapt (man kan bli så tørst av produktivitet). Så kom den utrolig blide svenske damen med en flaske vin og en karaffel og sa "jag måste dekantera vinet" -Må du, sa vi. "Jaaa! Jag måsssste!" sa hun. Javel. Så skjenket hun i glassene fra karaffelen, og vi tok noen slurker og syntes den var god. Så fikk vi mat, jeg tok to biter, styrtet på do og angret på rødvinsslurkene. Denne prosedyren gjentok seg noen ganger. Forferdelig irriterende, altså. Svenskedama spurte om hun skulle pakke inn maten for meg. -Pakke inn maten??? Hallo! E. Neitakk, det går bra, sa jeg. Så drakk jeg cola, kjørte tog og ble hentet på stasjonen. Siden har jeg ligget på sofaen og hatt vondt i hodet og nakken og feber og i det hele tatt. -Men jeg har sett "Girls", da.

4. Onsdag lå jeg på sofaen og var kvalm. Jeg prøvde å lese, men det var uten særlig hell.

5. Torsdag lå jeg på sofaen og var kvalm og fikk mer feber og vondt i hodet og nakken. Jeg så "Girls" og syntes det var fint. Og skrev om det.Fordi jeg syns det er så teit at det som skal være kvinnefrigjørende liksom skal være at vi (damer) er så lite følelsesorienterte som mulig, noe noen later til å mene. Herregud, hvem hadde jeg vært uten følelsene mine? Et monster. Minst.

6. Jeg hørte ei dame på "Ekko" på p2 i dag, som slo et slag mot forestillingen om at sex alltid skulle være så greit. Det var omtrent det jeg mente da jeg skrev om det i går. Pluss litt til. Her skriver hun om det. Hun heter   Elisabeth Swensen. Også har jeg dusja. For det må man noen ganger, særlig når man har vært så sjuk at tanken på å reise seg opp og strekke seg etter vannglasset, for ikke å snakke om å dusje, øker kroppstemperaturen med minst en halv grad. -Det (at jeg har dusja) betyr vel at jeg er på bedringens vei. Og at jeg lukter godt. For jeg brukte såpe.

Som man skjønner, blir filteret langt mindre finkornet etter omtrent ei uke uten korrigerende sosial omgang. Jeg beklager dette, og ønsker alle som nå har lest om spy, te, kvalme, sex og såpedusj, en riktig god helg. Måtte dere finte unna alle virus som fyker deres vei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Motivasjon, røde elevkinn og eksterne kommersielle aktører i skole. Og litt Jonas Lie.

 En gang i en ikke for fjern fortid hadde fylkeskommunen jeg var tilsatt i kjøpt en slags kurspakke som skulle bidra til bedre undervisning ...